Dag de zoveulste

25 april 2018 - Gilroy, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we uitgeslapen en zijn we verblijd met een ontbijt op tafel. Micha heeft voor ons een flinke uitsmijter gebakken met van alles erop en eraan. Erg lekker moet (niet onder dwang) ik zeggen. Vervolgens hebben we op t gemakske alles ingepakt en zijn we aangereden naar de google campus.

Aangekomen bij de google campus waren alle andere groepen daar eigenlijk al klaar en vertrokken deze dus weer naar Apple. Na eerst even rondgekeken te hebben in de google winkel waar een aantal van ons nog een souvenir hebben gekocht zijn we op de google fiets naar de rest van de campus gefietst. FietsenDie fietsen waren eigenlijk voor google medewerkers maarja we doen net alsof we de taal niet spreken. Op het echte gedeelte van de google campus was een “bring your child to workday” bezig. Allemaal mensen met een badge en wij er tussen als toerist. Bij de google streetview auto zijn we nog op de foto geweest waarbij de google medewerker dacht dat Micha met zijn 5 zonen op stap was.

Apple
Na de google campus verkent te hebben zijn we doorgereden naar apple. Bij apple was niet erg veel te zien maar wat wel erg leuk was was de marquette waarbij je met een ipad de gebouwen kon “ontleden”.

Op de weg terug zijn we nog langs de garage van Steve Bill gereden, die oprichter van apple zegmaar. Een erg mooie garage was het. Overal stonden borden “cameras are filming” maar d’r waren geen camera’s te zien.

Het plan was opgevat om vlak bij de camping naar een of andere meer te gaan en daar even te ontspannen. De naam van het meer was op zn nederlands vertaalt een soort van “Phlip’s meer”. Toen we een tijdje onderweg waren zagen we daar dan toch het meer liggen. Een minuut laten waren we er voorbij gereden en kwamen we tot de conclusie dat we niet dichterbij dan dat gingen komen. Goed idee was dat geweest.

PolderVanaf Phlip z’n meer was het nog maar een kwartiertje naar de camping. Stukje polder meegepakt waar na een paar kilometer het bord “pavement ends in 500 feet” stond. Wat moet je dan met je camper? Doorrijden natuurlijk want gang is alles. Door de stuurmans kunsten van Micha zijn we allemaal veilig aangekomen op de camping.

Op de camping eerst op t gemakske gaan zitten en maar besloten dat het pizza werd vanavond. Oven aangestoken en zonder dat er ook maar een pizza in de buurt kwam ging het brandalarm af, alle ramen maar open dan. De eerste 2 pizza’s dachten we tegelijk in de over te doen, ook dat was niet zo’n succes want deze waren meteen een beetje aangebrandt. Gelukkig hadden we Chefke bij die dit wel een beetje er af deed vegen. Ze waren weer zo goed als nieuw. Nadat we de oven door hadden kwamen de andere pizza’s er perfect uit en hebben we genoten van ons 5 pizza gangen menu.

’s Avonds nog even naar de target geweest, dit is een hele grote winkel met van alles en nog wat. Niek heeft hier een Google Home gekocht. Dit is een apparaat waar je vragen aan kan stellen die dan doormiddel van bijvoorbeeld google beantwoord worden. Ook kan je het gebruiken om met spraakbediening je tv te besturen.

Bij terugkomst op de camping hebben we nog even gezeten en zijn we wat vroeger ons bed in gegaan. Morgen vroeg op want om 7:45 vertrekken we naar Palo Alto, die doen hier ook iets met computers.

Groetjes thuis en tot morgen.

1. Veronique Bickers:
    25 april 2018
    Fantastische blog weer!
    Doe ook vooral de groeten aan Phlip en Chefke... :-)