Wandeling Yosemite

30 april 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

IMG_1590Vandaag gingen we een wandeling maken in Yosemite naturel park. Dit was een wandeling van ongeveer 12 km. De start van onze wandeling begon in het dal in Yosemite village. Dit is een klein "dorpje" waar wat eet tentjes en souvenirshops zijn. Vanuit hier zijn we naar de Yosemite Falls gelopen. Dit is een erg grote waterval die bij een van de hoogste watervallen ter wereld behoord.

IMG_1540

Na dat hier een aantal foto's waren gemaakt volgde een lange en zware klim toch naar Mirror lake. Dit is een meer dat een heel stuk hoger licht dan ons start punt. Vanuit dit meer heb je uitzicht op half dome. Deze zie je hier spiegelen in het water van het meer. (Vandaar de naam) eenmaal hier aangekomen hebben we hier kunnen genieten van het mooie uitzicht.

IMG_1525

Vanuit Mirror lake werd de groep in 2e gesplitst. De eerste groep ging rechtstreeks terug naar Yosemite village. Dit was de grootste groep. Een klein groepje koos er voor om nog een stuk om te lopen om wat meer van het meer te zien. Micha Stef en Niek kozen hier ook voor. Phlipe Martijn en Ewan zijn met de andere watjes direct terug gelopen.

IMG_1572Op de lange terugweg hebben we nog erg lang stil gestaan langs het meer. Paul (de directeur) wou even naar een zand bank lopen in het meer om hier een foto te maken. Het meer was toch wat dieper dan hij verwachten en hij moest toch een stukje zwemmen. Na een aantal mooie plaatjes te hebben gemaakt zijn we ook terug gelopen naar de camper. Maar omdat er een file stond vanaf de parkeerplaats tot aan de uitgang hebben we besloten om op de parkeerplaats te eten. Na dat we hier gegeten hebben was de file opgelost. We zijn vervolgens terug gereden naar de camping. Hier hebben we s’ avonds nog wat gedronken en wat gegeten. Morgen gaan we een lange reis maken naar big sur.

1. Veronique Bickers:
    30 april 2018
    Wat is 't mooi daar! Prachtige foto's!