Dag #3947

27 april 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

We waren al vroeg uit de veren, om 8:30 stond namelijk de wekker al. We hebben toen een lekker ontbijtje gegeten van droog brood en crackers met een paar gekookte eitjes. Om 10:00 vertrokken we naar Yosemite, zonder fout te rijden kwamen we aan bij de ingang van het National Park. De weg die we moesten volgen om naar de camping te rijden, die door Yosemite heen loopt, heeft verschrikkelijk veel bochten. Dit is ontzettend leuk, vooral met een camper van een eind lang.

Net nadat we het park in waren gereden zijn we gestopt bij een winkeltje met benzinepomp. Hier hebben een paar leraren gekeken of de pas naar de Sequoia’s open was of niet. Helaas bleek het dat de pas gesloten was voor zowel campers als voetgangers. We konden dus jammer genoeg niet naar de Sequoia’s toe.

IMG_1408

Er lag tegenover het winkeltje wel iets van wat we dachten dat het een wandelpad was. We hebben samen met een paar andere hier een rondje gelopen en een aantal foto’s gemaakt.  Om vervolgens weer terug te keren naar dn camper en de weg te vervolgen naar de camping toe.

Onderweg naar de camping zijn we op een aantal plaatsen IMG_1425 - Copygestopt om foto’s te maken. We zijn gestopt bij een plaats langs de weg met een erg mooiuitzicht, waar je ook op El Capitan keek. Micha is, als dn innerlijke toerist die diep in zijn hart zit, van de weg afgegaan om een paar mooie plaatjes te schieten van dit erg mooie uitzicht (foto’s).

Vervolgens zijn we doorgereden en kwamen we uit bij een waterval van redelijke grootte. Hier zijn we met zijn alle uit de camper gegaan om wat mooie plaatjes te schieten. Der lag ook een pad richting de waterval, we zijn dit pad afgelopen en daar nog mooiere foto’s gemaakt van ietsjes dichterbij, we konden hier de damp van de waterval al lichtjes voelen. Maar we vonden dit nog niet dichtbij genoeg. We gingen na een gezamenlijk besluit van het pad af om nog IMG_1472 - Copydichterbij de waterval te komen. Het was net alsof we door dn rimboe liepen met z’n 6e en uiteindelijk kwamen we bij een grote stroom van de waterval uit. Hier hebben we een aantal plaatjes geschoten, waar we positief van zijn dat de andere campers ze niet hebben (foto’s).

Hierna hebben we onze weg weer vervolgd naar de camping toe, ondertussen nog wel een stopje gemaakt om te tanken en nog wat blikken bier in te slaan. Na een lange reis kwamen we aan op de camping. We hebben hier geen bereik en de wifi kost 9$ voor 12 uur lang internet. We hebben hier ’s avonds genoten van een heerlijke pasta en na het avondeten hebben we een duik genomen in het binnenzwembad dat bij de camping hoort.

IMG_1514IMG_1507

Na het zwemmen hebben een aantal van ons nog een spelletje beerpong gespeeld, maar dit was ook maar van korte duur doordat om 22:30 de eigenaar van de camping kwam. Die vertelde ons dat we onze bakkes moesten houden als we morgen hier nog wilde zijn. Tijdens dat dit gebeurde waren Martijn en Phlip aan het proberen om het thuisfront te bereiken via een vaste telefoon die er hing. Maar na een half uur van nummers proberen slikte het apparaat het geld in en gaven we op.

Morgen gaan we met zijn allen El Capitan bezichtigen en naar Mirror lake.

Groetjes aan dn buren.

1. Rhys Bickers:
    Ben jaloers op jullie 👍
  2. Jacqueline Aarts:
    28 april 2018
    Mooie verhalen en foto's !
    En fijne verjaardag morgen Stef !!
  3. Jeannette op ‘t Hoog:
    28 april 2018
    Jullie maken een hele mooie trip met super leuke herinneringen !! Veel plezier nog!
  4. Marloes:
    29 april 2018
    Leuk om jullie vehalen te lezen en foto's te zien.
    Veel plezier nog😀
  5. Miranda le Sage:
    29 april 2018
    Wauw, wat een gave foto's! Inderdaad om jaloers op te worden ;-)
    Nog een kleine week te gaan in al dat moois... enjoy!!
    Oh, enneh proficiat Stef :-)